Lean Manufacturing

Training Workshops

As more organizations decide to go lean, demand is escalating for a skilled team and system wide approach for developing and implementing lean project plans. These workshops are designed to equip you with the broad knowledge and tools to map the transformation for developing a lean culture at your organization.

These workshops will allow you to:

  • complete a self-assessment to determine your organization’s readiness to implement lean;
  • gain practical experience analyzing how to incorporate lean into organizations;
  • leave with a project plan for implementing lean into your organization.

The APICS Lean Enterprise Workshop Series is organized to enable you to approach and understand the lean transformation process systematically. Using scenarios from a fictitious company, Murphy’s Toys, you will be tasked with finding lean solutions to a myriad of challenges. This method will provide you with the flexibility to immediately customize what you’ve learned and implement it at your own organization.

There are seven workshops in the series:

Introduction

You will gain an overview of the many components of implementing a lean transformation in your organization and gauge your organization’s readiness through a hands-on assessment.

Lean Culture

Explore the effects of a lean implementation on your employees and learn about the importance of teams. The Kaizen, a team-oriented continuous improvement event will be introduced in this
section.

Value Stream Mapping

Learn about value stream mapping and this tool’s value for viewing processes and determining potential areas of improvement. Draw a current state map and then learn about concepts to help you improve your future state.

Stability and Process Improvements

Learn how to improve process stability achieve demand stability and improve manufacturing process efficiencies.

Just-in-Time

Determine customer demand, standard work, line balancing and many other tools to meet customer demand. Participants will explore the use of a heijunka system to meet customer demand through a hands-on activity.

Measuring

Review the way a lean company measures and align measurements with objectives. Topics include lean accounting, inventory costs, target costs and lead time.

Sustaining

Learn about the long-term changes to sustain the gains made. Topics include lean design, analyzing failures and ensuring ongoing quality control and continuous improvement.

Séminaires de formation professionnelle

L’organisation de la production est perçue aujourd’hui comme une méthode pertinente pour combattre tous les types d’inefficacité, d’où l’intérêt pour le concept lean. De plus en plus d’organisations adoptent les principes de la production à valeur ajoutée (PVA ou lean). Des équipes qualifiées en PVA sont donc en demande croissante, tout comme les approches globales et intégrées en implantation de projets lean. Ces ateliers sont conçus pour vous enseigner les notions de base du lean ainsi que les outils  requis  pour cartographier la transformation afin d’implanter une culture lean dans votre entreprise.

Durant ces ateliers, les participants sont familiarisés avec les divers aspects d’une implantation lean; ils apprennent la théorie et surtout participent à des travaux pratiques. Ces ateliers vous permettront de :

  • procéder à l’autoévaluation complète de votre organisation pour déterminer si elle est prête à mettre en oeuvre les principes du lean;
  • acquérir une expérience pratique en implantation de projets lean en entreprise;
  • concevoir un plan d’implantation pour la mise en place d’une culture lean dans votre entreprise.

Il y a 7 modules dans cette série:

Introduction

Exposé général des composantes de la mise en oeuvre d’une transformation Lean dans l’organisation et vérification du niveau de préparation de votre organisation à travers une évaluation pratique.

La culture Lean

Analysez les effets de la mise en oeuvre du Lean sur les employés, tout en prenant conscience de l’importance des équipes. Le Kaizen, une démarche d’amélioration continue en équipe est  introduite dans cette section.

Cartographie de la chaîne de valeur

Apprenez la cartographie de la chaîne de valeur et l’utilité de cet outil dans la visualisation des processus et dans la détermination des zones propices à l’amélioration. Dressez une carte de l’état courant et apprenez les concepts qui vous amèneront au niveau désiré.

La stabilité et l’amélioration des processus

Apprenez à améliorer la stabilité des processus et de la demande et améliorez l’efficacité des processus manufacturiers.

Méthode juste-à-temps

Déterminez la demande du client, le travail standard, l’équilibrage des chaines et autres outils qui servent à satisfaire la demande du client. Les participants exploreront la méthode heijunka pour satisfaire la demande à l’aide d’une activité pratique.

Mesurer

Révisez les méthodes qui servent à mesurer et aligner les mesures avec les objectifs. Les sujets incluent la comptabilité Lean, les coûts d’inventaire, le coût cible et le délai d’exécution.

Le maintien

Apprenez les changements nécessaires à maintenir les gains obtenus. Les sujets incluent le design Lean, l’analyse des défaillances, le suivi régulier du contrôle de la qualité et l’amélioration continue.



Last Modified: August 12, 2015